ابوالفضل جلیلی کارگردان سینمای ایران معتقد است با ورد دیجیتال به سینما ممکن است شرایط ساخت فیلم آسان شود اما واقعیت این است که عشق واقعی  و روح مولف در یک اثر هنری، از جمله سینما کم می شود.

جلیلی کارگردان سینمای ایران با بیان این مطلب ورود دیجیتال را پایان سینما نمی داند و توضیح داد: با ورود دیجیتال سینما و هنر تمام نمی شوند در واقع هنر و سینما هیچگاه تمام نمی شوند بلکه به گمان من کار کردن با ابزار پیچیده تکنیکال طراوت در بیان یک اثر هنری و یا یک فیلم سینمایی را از بین می رود.

وی ادامه داد: مجسمه سازی را تصور کنید که می خواهد از یک سنگ قیمتی یک مجسمه زیبا بسازد و آن را با همه توان و انرژی خود صیقل می دهد، می تراشد و ظریف کاری می کند تا اثری زیبا و با روح از آب درآید. حال این مجسمه را مقایسه کنید با یک ماشین سنگ تراش و انواع قالب های مجسمه سازی که به شکل مکانیکی مجسمه تولید می کند. پر واضح است که روح دمیده شده در یک اثر هنری به شکل مکانیکی کمرنگ می شود.

جلیلی افزود:  با ورود دیجیتال همین اتفاق هم برای سینما افتاده است خبری از فیلم ساختن با نگاتیو، تدوین روی میز مویلا و عیره نیست. به همین دلیل باید به فکر راه کار باشیم تا از دییجیتال به بهترین شکل استفاده کنیم و در عین حال اصالت هنر سینما را در ساخت آثار نیز حفظ کنیم.

کارگردان فیلم «گال» در پایان گفت: ورد دیجیتال به سینما ممکن است شرایط ساخت فیلم آسان شود اما واقعیت این است که عشق واقعی  و روح مولف در یک اثر هنری، از جمله سینما کم می شود. اما در نهایت به یک نکته مهم معتقدم که اگر نگاه هنری و سینمایی نزد فیلمساز باشد قطع به یقین دیجیتال در سینما حرف های مهم و پیشنهاد و راهکارهای درستی به مخاطب می دهد.

 

 

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>